måndag 24 juni 2013

Nedräkning?!

Nja, det är väl kanske lite tidigt att börja räkna ner till semester redan nu, jag ska ju jobba två veckor till efter denna. Men lite smått har jag omedvetet börjat räkna ner ;-) Längtar verkligen efter semester, dels för att det verkligen känns som att jag behöver den, jag har ju ett par långa o tuffa år bakom mig nu. Men delvis, o mestadels, längtar jag efter allt roligt jag ska göra på semestern i år!

Dunder inleder min semester även detta år, trots att jag har semester en vecka senare än vanligt. Efter det blir det några lugna dagar hemma, kanske lite fika med goa vänner, sol, bad, promenader o nån joggingtur innan jag o D drar iväg på en roadtrip norrut i ca en vecka. O så ska vi ju fara söderut i några dagar o hälsa på mamma, träffa lillebror o gå på stan o kolla in ett o annat museum i storstan. O så har jag ju lite mer än en vecka hemma, helt utan planer (än så länge) innan jag börjar jobba igen i mitten av augusti. Japp, jag längtar o räknar ner trots att det är flera veckor kvar :-)

Idag flexade jag en stund från jobbet för att hinna fara in på granngården o köpa kattmat, blir som lite billigare än Ica ;-) Sen skjutsade jag D till Hoting där jag blev bjuden på käk o kaffe innan jag körde hem igen för att göra lite nytta. Väl hemma gick luften ur mig fullständigt, så nå väldigt mycket nytta vart inte gjort i vanlig ordning;-) Rengjorde missarnas låda ordentligt o betalade räkningar, det va väl ungefär vad orken räckte till! Det innebär att jag har en massa att göra imorrn istället, så jag tänkte testa att lägga mig i tid ikväll så att jag kanske är lite piggare imorrn. Vi får väl se hur det går, hehe ;-)

Behöver dammsuga, plocka iordning här hemma o skura badrummet, inget som tar speciellt lång tid om jag bara kör igång. Men har jag väl fastnat i dödläge, som jag såklart gjorde ikväll, så är det liksom kört. Så imorrn har jag bestämt mig för att jag ska sätta igång direkt när jag kommer hem, innan jag käkar middag, så kan jag med gott samvete sen spendera kvällen i soffan om jag känner för det ;-) Skönt att bo själv ibland, det är ju helt o hållet mitt eget problem om saker inte blir gjorda, ingen annan än jag själv blir drabbad om jag inte orkar göra det jag borde. O det ser inte så bedrövligt ut här nu heller egentligen, men det skadar ju inte att hålla efter!

Ja, o så må jag ju fixa nå blommor o plantera i min nyförvärvade blomlåda o parkera ut det på balkongen! Är väl lite på tiden att fixa sånt nu;-)
Men, jaja, nog med dravel för idag ;-)

XoXo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar