söndag 23 juni 2013

Min midsommarhelg

Min midsommarafton va toppen på alla sätt o vis, om vi bortser från de 700 myggbett som infunnit sig på mina ben då förstås. God mat och otroligt trevligt sällskap i Svedje, spännande att träffa så stor del av D's släkt,  läskigt och kul på samma gång ;-) På natten vart den en oplanerad tripp till Brattbäcken o logen i väldigt trevligt sällskap. Hade visserligen lika gärna kunnat stanna där vi va, men det jag hade ändå rätt skoj.

Igår va vi aningen sega (sängläge mest hela dagen alltså)... Vi stannade i Svedje en extra natt o spenderade dagen i sängen, kvällen i soffan med god mat, chips, massor av vatten o ett par Alvedon ;-) Mysigt, men kanske inte riktigt värt det :-P Jag borde ha lärt mig att jag och nubben inte riktigt är kompisar, hur liten den än är!

Imorse sov vi ut, sen käkade vi frulle i lugn o ro innan vi for till Hoting en sväng innan vi fladdrade hemåt. Där hann vi med lite kaffe, glass o jordgubbar innan vi for till nästa sällskap för en till kopp kaffe. Skönt att komma hem efter en sån helg ;-) Skönt att duscha o slänga sig i sin egen soffa o slappa lite innan vardagen gör sig påmind igen.
O ikväll är det här vi stannar!

Bjussar på ett par bilder på tårtan jag gjorde till midsommarafton,  är faktiskt riktigt nöjd med den o god vart den också :-) Receptet kommer upp på den andra bloggen nån gång när jag har tid o lust!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar