tisdag 4 juni 2013

Höst, redan?

Nä, kanske inte riktigt än, men det känns ta mig tusan som höst ute nu! Kallt, blåsigt och småregnigt. Rått som tusan, sådär så man fryser ända in i själen. Trist, ja, men inte världens undergång ;-) Hoppas det blir bättre i helgen bara....

Längtar som tusan! Fyra dagar ledigt, mys o äventyr med världens mest underbara pojkvän, kan det bli bättre?
Ser verkligen fram emot det :-)

O som pricken över i så dök skatteåterbäringen upp på kontot idag, väldigt trist ;-) Nog för att jag ska göra en liten extra amortering på mitt lån o lägga undan lite till semestern, men några extra tusenlappar vart det över o det skadar aldrig.

Ja, o städning har det inte blivit mycket av heller! Har varken haft ork eller lust, men badrummet är skurat från topp till tå, sopskåpet är rengjort, jag har varit på återvinningen med alla glasflaskor från de diverse fester jag hade här i början o pantat det som kunde pantas (vi ska va snälla mot vår miljö!!). Jag har rensat ut en massa småsaker, kläder o skor till en loppis i helgen, de grejerna blir hämtade imorrn, o så har jag småplockat o rensat lite. Men inget som riktigt syns... Jag skulle behöva plocka iordning, damma, dammsuga o skura, men orken vill liksom inte infinna sig så jag fortsätter att skjuta på det ;-)

Träna skulle jag också behöva, både jogga och lite mer muskelträning, men det orkar jag inte heller... Har kört lite små pass de senaste dagarna o det är väl bättre än inget, men jag vill träna mer! Tror jag behöver lite ledigt, nu när allt har lugnat ner sig, jag slappnar av o mår bra så kommer tröttheten tror jag. O nu är det ju en del ledigheter framöver! Först nu i helgen, sen är det bara en hel arbetsvecka som följs av midsommar, o efter midsommar jobbar jag bara tre veckor till innan semestern så det ska nog gå bra :-)

Förhoppningsvis blir det en del rejäla promenader, lite klättrande o kanske nån liten springtur i helgen när vi är ute på vift. Vore ju skoj om man va någorlunda i form till vårruset på måndag, i synnerhet som jag har gett mig tusan på att jag ska springa minst halvvägs ;-)

Jaja, det ordnar sig halvlek, som pappas fruga skulle sagt!
Förutom trötthet o allmän melankoli som framkallats av den återigen förrymda sommaren så mår jag iaf bra! Bättre än någonsin förr tror jag till o med, så lite små ups and downs gör inget, det är en del av livet :-)

Nu ska jag försöka hitta lite energi för ett till litet städryck ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar