söndag 16 juni 2013

Less...

Less på att min kropp vägrar vakna till liv! Jag är fortfarande småtussig o seg som tusan, värken är bättre o febern tror jag också är borta men bihålorna gör ännu ondare idag än tidigare i veckan... Det suger :-( Jag vill va pigg, frisk o glad, inte seg :-(

Men, men! På dagens schema står tvättstugan o städning. Måste plocka iordning ordentligt o dammsuga hela lägenheten, bör inte ta allt för lång tid. Sen tänkte jag försöka ta en rejäl promenix o se om kroppen blir lite piggare av det. Skulle vilja fara o simma, men jag vågar inte förrän jag vet att jag är 100% frisk (ja, rent fysiskt alltså).

Annars har hela den senaste veckan spenderats i soffan, antingen hemma eller hos D. Slökollat på tv, blivit bortskämd o ompysslad av D o sovit massor. Stundvis har jag känt mig hyffstat pigg, men så fort jag har försökt göra nåt så här luften gått ur mig på en gång.

Ringde min läkare i stan o frågade om jag bör vara orolig,  värk som bör vara näst intill obefintlig nu när jag käkar p-piller o feber kändes lite oroande. Men han trodde inte att det va nån fara utan att min kropp helt enkelt säger stopp, att det här hänt för mycket de senaste två åren o jag gått på högvarv väldigt länge tar ut sin rätt förr eller senare. Både han o barnmorskan tror alltså att min kropp helt enkelt vill vila o talar om för mig att jag behöver ta det lite piano. Kanske inte så konstigt att det kom just nu, när jag mår bra igen o börjar komma till ro med mitt liv.

Förhoppningsvis släpper det snart o jag kan få vara frisk ett tag! O snart är det ju semester, bara 4 arbetsveckor kvar, o då får jag ju vila ut ordentligt innan hösten :-) Ser verkligen fram emot semestern, den kommer att bli lugnare än vanligt. En roadtrip uppöver med finaste D o en kort tripp till mamma, o utöver det kommer jag bara att va hemma o ta det lugnt! Umgås med vänner, slappa o ja, ha semester.

Nästa helg är det midsommar, jävlar va tiden går fort! Inga planer spikade för vår del än, men vi har en fundering iaf. Blir säkert bra! Vad ska ni hitta på i midsommar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar