måndag 17 juni 2013

En typisk måndag...

Typ... Om det nu finns några typiska veckodagar i mitt liv ;-)

Upp, jobba hela dagen, handla lite, hem, käka, vika tvätten som hängt här uppe o torkat, finbesök av M, diska o nu sitter jag i soffan o överväger om jag ska göra nå mer nyttigt eller om jag ska testa att läsa lite. Läser nästan ingenting nu för tiden, har liksom inte haft varken tid eller ro. Den bok jag håller på med nu påbörjade jag när jag fortfarande bodde i huset o jag har bara läst typ halva. Det är nästan 3 månader sen jag flyttade o innan jag flyttade plöjde jag ett par sådana här böcker (typ 1000 sidor, relativt svårläst på engelska) i månaden. Jag har bara läst typ 4-5 kapitel sen jag flyttade.... Men va gör det? Känns mer som ett tecken på god hälsa än något annat att jag inte gömmer mig med näsan i en bok varje vaken minut ;-)

Samtidigt kan jag räkna läsningen lite ibland, för den är ett bra sätt att koppla bort omvärlden o ett sätt för mig att slappna av. Även om jag inte nåt behov av att fly undan resten av världen längre så kan det ändå va bra med lite hjärngympa ibland. Dessutom gillar jag ju att läsa, det har jag alltid gjort, så jag kanske borde prioritera in en stunds läsning lite då o då.... Sen är det ju så att jag vill läsa ut alla Game of Thrones böckerna nu så att jag kan hugga in på sista Deverryboken! O då måste jag sätta fart, för jag är bara mitt i bok nummer tre än så länge ;-)

Ja, o så borde jag försöka mig på ett lätt träningspass också! Det är otroligt hur mycket man tappar av ett par veckort passivitet... Har inte tränat nåt alls på 1,5 vecka, bortsett från ett par promenader under stekenjokkstrippen, o sen vart jag ju sjuk o då tappade jag ännu mer. Så ett kort träningspass borde prioriteras ikväll så att jag kommer igång igen. Man vill ju va i toppform till semestern ;-) Dels för att våga visa sig i bikini, men även för att orka men alla planerade äventyr! Så, träna, det ska prioriteras, både passen jag kör hemma, löpningen och promenaderna plus att jag tänkte börja simma en eller två gånger i veckan.

Hmm, nu vart jag en gnutta taggad känner jag, jag ska nog ta mig tusan köra ett kort pass nu så en gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar