fredag 4 oktober 2013

Long time no see...

Ja, nu va det bra längesen jag skrev nåt här! Har helt enkelt inte prioriterat det, varken tid eller ork har räckt till. Sånt är ju livet ibland ;-)

Flytten gick bra, om än grymt stressig och kaotisk. Vi är någorlunda installerade i nya lyan o trivs kanon, men vi har massor kvar att packa upp o organisera, även här har tiden lyst med sin frånvaro. Jag har även kvar allt i mitt gamla förråd, så det måste tömmas till veckan.
Det blir ju lite extra svårt att få ordning när vi jobbar om varandra, ingen av oss vill ställa iordning i de gemensamma utrymmena utan den andres medtycke, såklart. Men vi ska nog få ordning snart!

Just nu är jag gräsänka :-( D är iväg på hemvärnsövning, åkte i onsdags o kommer hem tidigas söndag kväll. Känns så himla tomt utan honom, saknar honom like crazy! O till råga på det så ligger jag hemma med den värsta magkatarr jag någonsin haft. Har knappt kunnat äta på hela veckan o vaknat alla nätter utom natten till idag av att det gör ont o jag mår illa. Va till läkaren igår efter ett misslyckat försök att gå tillbaka till jobbet o fick omeprazol och novaluzid på recept som jag ska äta i minst två veckor. Måste tänka på vad jag äter hela tiden, ska vila så mycket det bara går o måste undvika stress... Ja, jättesimpelt :-P Men idag har jag faktiskt känt mig lite piggare på dagen, orkat med en promenad o varit ut på byn. Har spenderat nästan hela dagen med bästa E & S, tur jag har dom som tar hand om mig :-)

Ja o så har jag ju fyllt år också! O vilken underbar födelsedag jag fick :-) D klev upp tidigt o gjorde universums mysigaste frulle på sängen till mig, jag fick galet fina presenter av alla som kom o fikade o jag hade en megakul 80-talsfest i lördags. Inget att klaga på där inte :-D

Får se om jag kan fiska fram lite bilder att visa er framöver, men just nu ska jag slökolla på tv o bara koppla av med mina små katter <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar