söndag 6 oktober 2013

Snart!

Snart får jag kramas med min älskade sambo igen :-) Fattar inte att man kan sakna en människa så mycket...

Har just petat i mig lite makaroner till lunch o ska strax hoppa in i duschen, sen är jag redo att köra till Hoting o hämta min kärlek. Magen är lite bättre idag, men långt ifrån bra. Testar mig fram lite på vad jag klarar att äta, ska jag klara av att jobba till veckan så måste jag ju kunna få i mig lite fast föda! Makaroner verkar funka sådär, knäckebröd går bra, stuvad blomkål va ingen hit men yoghurt o soppor har funkar fint. Grövre bröd med lite pålägg har också gått bra, iaf när jag ätit det tillsammans med yoghurt, så jag får väl försöka livnära mig på sånt i några dagar till! Har inte lika ont som tidigare i veckan, nu är det mest en molande värk o det beror nog på medicinen, men jag mår fortfarande illa... Den här gången fick jag en ordentlig släng av den där jäkla magkatarren! O eksem har jag, massor, men tack o lov inget i ansiktet o inte så mycket på händerna, man får va glad för det lilla.

Dock innebär dessa symptom med största säkerhet att jag måste skärpa mig nu! Jag måste verkligen försöka låta bli att stressa, strunta i allt som borde vara gjort o ta en sak i taget i min egen takt. Jag måste också äta bättre o mer regelbundet, peta i mig ett par grova kex mellan måltiderna för att hålla magen igång o se till att jag inte blir panikhungrig o vräker i mig, äta ofta o lite helt enkelt. Sen behöver jag komma igång med ordentlig motion igen också, så jag har försökt ta mig ut på små korta promenader de senaste dagarna för att dels röra på mig lite o dels få lite frisk luft o dagsljus.

Ja, o nu ska jag duscha så att jag är redo när min älskling hör av sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar