tisdag 22 oktober 2013

Välkommen mörkret

Måste säga att jag verkligen tycker att vi haft en riktigt härlig höst! Inte många regniga o trista dagar alls, mycket sol o många vackra dagar.
Men nu verkar det vara slut på det, ikväll kom årets första snö, marken är täckt med plask och det känns rått, mörkt o kallt. Men vad gör väl det? Det är allt en del av livet, o man kan ju ändå inte göra nåt åt det så lika bra att ta det för vad det är.

Oktober/november är månader jag tidigare alltid förknippat med mörker på alla plan. Jag har alltid tyckt att allt liksom dör när mörkret och kylan tar över, o jag tillhör den kategori människor som lätt fastnar i den där höstdepressionen man hör talas om titt som tätt. Men i år känns det annorlunda! Det stör mig inte att det är mörkt o kallt, inte det minsta, det känns bara mysigt!

Jag ser fram emot kvällar framför tv:n men te eller varm choklad o tända ljus. Jag njuter av tanken på friska vinterpromenader eller träningspass hemma som sen får avslutas med varma bad. Jag fantiserar om mörka kvällar i köket, om att baka gott matbröd och fika av olika slag o koka alla möjliga smarriga långkok. Jag ser fram emot att köpa julklappar o planera julbak.

Jag längtar efter november så att jag kan börja baka julkakor och göra godis. Jag längtar efter december, att få julpynta och slå in paket. Jag ser fram emot en höst och vinter med min älskade D i vårt fina hem.

Jag kanske låter som en vandrande klyscha, men det skiter jag i, för jag mår bra! Jag är lyckligare än någonsin och jag njuter av livet :-)
Det är inte mycket jag saknar i mitt liv, det känns som att allt nu har fallit på plats o det tänker jag ta tillvara på. Jag tänker ta tillvara på allt underbart som händer i livet, leva i nuet och njuta av det jag har.

Hur känner ni för höst o vinter? N vad ser ni mest emot nu när det verklige är mörkare tider?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar