måndag 14 oktober 2013

Väldigt mycket måndag

Måndagar är inte direkt en favoritgrej under normala omständigheter, men den här måndagen började verkligen inge vidare! Vaknade 7:40 av att klockan INTE hade ringt, min kära telefon tyckte tydligen inte att jag behövde komma iväg till jobbet idag. Inte nog med att den inte ringde, den hade hängt sig totalt o va stendöd. Jag fick visserligen liv i den ganska fort, men faktum kvarstod, jag hade försovit mig.

Kastade mig in i duschen o sköljde av mig som hastigast, kletade på lite mascara, klädde på mig o borstade gaddarna i rekordfart. Stämplade in på jobbet 8:11, inte allt för illa en sån morgon ;-)
Satte igång med faktureringen o halvvägs igenom det började programmet krångla :@ Chefen fick dock ordning på det medan jag fixade frulle, så jag hann klart med allt jag skulle iaf.

Min rygg har plågat mig hela dagen, så inget har riktigt funkat som det ska i min hjärna. Jag kan ju inte peta i mig mina värktabletter just nu med tanke på magen. Men trotts dessa motgångar har jag ändå fått jättemycket gjort idag! Det har flutit på riktigt bra o dagen susade förbi på nolltid. Lyckades till o med jobba in en halvtimme flex (ligger lite minus just nu o det är det värsta jag vet).
Så all in all har detta faktiskt varit en väldigt bra måndag, trots den dåliga starten!

Från en sak till en annan då!
Jobbig vecka det här, min fina sambo har utbildning via jobbet hela veckan plus att han jobbar. Så idag hann vi träffas i 10 min på lunchen, o eftersom han slutar 23 ikväll så lär det va allt :-( Imorrn kväll är han ledig så då ska vi städa här, men onsdag-torsdag blir som idag o det känns faktiskt grymt tråkigt! Just det där att min inte hinner träffas nåt så kvällen ogillar jag, det är ju så mysigt att gå o lägga sig tillsammans! Men, men, nu är det som det är o såhär kommer det ju kunna bli ibland även i framtiden. Det är bara att verklige utnyttja den tid vi har tillsammans o verkligen värna om den!

Ja, ingen kan ju påstå att vi är uppi varandra för mycket iaf ;-) Ingen större risk att vi ledsnar på varandra :-P

O nu ska jag kramas lite med mina monster en stund innan det är dags att sätta igång o röja lite i flickrummet inför helgens finbesök :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar