måndag 20 februari 2012

Vad är vad?

Bra fråga, eller hur? Det enda jag vet är att just idag är den fysiska smärtan värst... Jag har knappt sovit inatt för att jag haft så ont, nu är jag trött och allmänt hängig.

Största problemet med smärtan är att den är svår att behandla, vanliga receptfria läkemedel biter inte på den alls. Jag ska försöka få några starkare tabletter nästa gång jag träffar läkaren, men ärligt talat vågar jag inte hoppas för mycket.
Det går inte att bota endometrios, som sagt, men självklart kan man lindra... Lindring sker oftast med hormoner, tex p-piller. Som ni kanske förstår så är jag inte öppen för det just nu.

Jag har iaf fått en kallelse till min läkare nu, ska dit igen om några veckor. Väntar även på att de ska ringa upp mig från nya närvården, hoppas på att åtminstone kunna få tillfällig hjälp på nåt sätt...
Så just nu kan jag inte göra annat än vänta, och hoppas på att få mer hjälp nu när allt börjar snurra igång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar