söndag 15 januari 2012

Söndag

Jag väldigt mycket söndag idag känner jag... Allt går liksom i slowmotion, jag är helt enkelt inställd på viloläge;-)
Trots det har jag dock lyckats få en del gjort, så som att hämta ved, skotta vår lilla gång från garaget till huset o breddat den, småplockat lite mer här inne o kört en maskin tvätt... Rätt lagom liksom!

Testade Zumba spelet till mig Wii igår!
Du va lite knepigt innan jag fick grepp om det, men efter ungefär en kvart hade jag klurat ut de största frågetecknen o kunde börja Zumba på riktigt. Måste säga att jag är positivt överraskad! Det va jättekul:-)

Största fördelen är att det finns många olika program, flera hela 20 min pass o ännu fler pass på bara en låt. Du kan alltså köra både färdiga pass o sätta ihop ditt eget med dina favoritrörelser. Det finns även en tränare som visar alla steg så du kan lära dig grunderna innan du kör igång.
Du får poäng för allt du genomför, även instruktionerna, o kan efter hand låsa upp nya pass.
Man kan även skapa en träningskalender men det har jag inte tittat närmare på ännu!
I vilket fall kan jag rekommendera Zumba till Wii, jättekul o definitivt svettigt;-)

Nu ska jag ta en kopp kaffe o läsa ett kapitel i min bok! Ha en skön söndagkväll:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar