torsdag 26 januari 2012

Lite annat

Jag har verkligen fastnat för kanal 5's nya serie Once upon a time, den är ju bara hur bra som helst! Väldigt spännande... Nån annan som följer den? Vad tycker ni så här långt?

Känner inte för att skriva om tråkiga saker idag. Dels för att det bli tråkigt för er att läsa, men dels för att jag redan har en dålig period o då blir det inte bättre av att bara fokusera på negativa saker. Jag gråter nog mycket  ändå just nu;-)

Kom på att det va längesen jag skrev nåt om böcker! Just nu håller jag på att läsa en fantasy serie som heter Night Angel, en trilogi som utspelar sig i en annan värld, i en annan tid och handlar om magiska yrkesmördare. Väldigt spännande, lite ovanlig och ganska tungläst. Jag gillar serien skarpt, men det hamnar inte på min top 10 lista...
Jag kan dock ändå rekommendera denna serie! Brent Weeks skriver på ett ganska eget sätt o han har vävt samman intriger som verkligen fångar från första stund.
Det är en lång trilogi, varje bok är på ca 650 sidor, liten text och relativt svår engelska.

Jag heller fortfarande på med Sherrilyn Kenyons Dark Hunter serie men eftersom den är så lång bryter jag av lite genom att läsa annat mellan varannan-var tredje bok. Hennes böcker är suveräna o läs gillar att varje bok handlar om nya karaktärer men att allt ändå hänger ihop. Jag har nu läst 17 av böckerna i denna serie och har ytterligare 2 som väntar i bokhyllan. När nummer 20 släpps har jag dock inte kollat upp.

Imorrn ska jag tillbaka på jobbet igen, äntligen feberfri!! Så nu börjar det bli dags att ställa ordning inför morgondagen...
Sov gott, mina vänner! Tack för att ni läser!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar