onsdag 17 oktober 2012

Vinter?!

Ja, vintern närmar sig med stora steg nu... Igår snöade det hela dagen,o typ halva dagen idag, trots plusgrader. Det jag kvar nån dm ett tag men nu har det regnat en massa så det mesta är borta.
Mörkt är det iaf! Men än så länge är det ljust när man åker till och från jobbet iaf. En stund till:-P

Jag gillar inte mörkret! Visst kan det vara väldigt mysigt, tända ljus o allt det där, men man blir så trött. Vi behöver dagsljus för att hålla oss friska, på vintern får man nästan inget dagsljus så vi som har sämre immunförsvar blir sjuka väldigt lätt... Men det är inte så mycket att göra åt! Jag får försöka gå ut på luncherna framöver o ta mig det lilla dagsljus jag kan få.

Det närmar sig jul, dags att börja inhandla klappar och planera resor:-D Jag åker till mamma redan 22/12 o stannar mest troligt ända till 3/1. Gissa om jag längtar;-)
O massa kul planerat över ju också! Förutom att umgås med världens bästa mamma ska jag umgås med världens bästa lillebror och M, vi tre ska dessutom åka på en kryssning till Tallin! O så ska jag umgås med min gamla vän P, det ska också bli jättekul, har inte umgåtts med henne på väldigt länge nu. O försöka hälsa på moster vill jag också. Så tiden kommer mest troligt att gå alldeles för fort;-)

Nu ska jag plugga lite, ska läsa Stolthet och Fördom och skriva läslogg. Rätt kul, tycker iaf jag:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar