torsdag 11 oktober 2012

Blödig?!

Jag är nog rätt blödig av mig... Jag är en sån som kan gråta floder av i princip vilken film eller tv-serie som helst. Jag gråter, jag skrattar och jag suckar som om det va mina nära och kära och inte bara karaktärer på tv.
Men just nu verkar det värre än någonsin! Jag snyftar som ett djur av minsta lilla. Jag gråter mig igenom nästan varenda Glee-avsnitt, iblanda glädjetårar, ibland blir jag rörd och ibland uppriktigt ledsen.

Men häromkvällen tar nog priset!
Jag beställde 6 nya filmer, allihop musikaler, från discshop i helgen och i tisdags kom de. Jag bestämde mig då för att titta på Rent. Jag har aldrig sett den förut, men har velat se den länge. Men jäklar vad jag snyftade! Jag grät mig igenom nästan hela filmen, o så sorglig är den inte... Bra dock, jättebra! O bra musik också.

Jag undrar vad det beror på, varför jag är så känslig... Kan det bero på att jag är så trött? Kan inte sova fast jag är helt slut och vaknar av minsta lilla när jag väl lyckats sova. O så har det ju varit i långa perioder väldigt länge nu, det bör ju ta ut sin rätt till slut...

Eller kan min plötsligt enormt förstorade blödighet vara nåt annat? Jag tycker att jag mår bra nu, jag är för det mesta rätt glad och jag ser positivt på det mesta. Men kanske snyftar jag för att jag omedvetet sörjer krossade drömmar och förhoppningar, eller för att allt jag drömmer och och hoppas på fortfarande känns väldigt långt bort? Kanske är jag i mitt undermedvetna inte så i form som jag inbillar mig, kanske mår jag fortfarande inte riktigt bra men väljer att inte se det?
Eller så beror det bara på att det börjar bli så mörkt...
Eller så kanske jag bara förstorar upp nåt som egentligen inte betyder nånting alls...
Eller så beror det på att jag helt enkelt har förändrats, att jag börjar bli vuxen!

Jag vet inte, o det spelar egentligen ingen större roll, kände bara för att skriva av mig lite;-)

Avslutas med en bild på mina nyinköpta filmer! De ska jag fördriva tiden med framöver, om jag blir sjuk eller har tråkigt nån helg eller så:-D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar