fredag 5 oktober 2012

Vilken fredag!

Det har varit en virrig vecka, dels har jag varit trött efter helgen o det har tagit lite tid att återhämta sig. Dels har det bara varit en sån vecka...
I tisdags gick jag till skolan för veckans lektion i naturkunskap, bara för att hitta en lapp på dörren att lektionen i fråga var inställd. Hör min inte av sig till eleverna om sånt? Där rök en massa flex helt i onödan...
Jag har haft en hel del att göra både på jobbet är hemma, men som sagt, energinivån har varit låg så det känns som att jag har gjort allt i slowmotion;-) Igår lämnade jag i alla fall in mitt första arbete i svenska till min tenta! Men som sagt, en virrig vecka!

Men idag, fredag, tar nog tusan priset!
Jag började dagen med att försova mig så att jag kom försent till jobbet, något jag inte har gjort på minst ett år! O när man gör nåt ska man väl göra det ordentligt? Jag kom på jobbet 45 min försent:-S Tur att vi har flex, tack vare den blev jag bara 15 min sen, men för mig känns det ändå som 45 min. Min arbetsdag börjar 8, inte en minut senare.
Att Nessie dessutom tyckte att matte va tråkig fick jag städa lite innan jag äntligen fick komma iväg också.

Dagen i sig gick hyffsat, trots att jag kände mig grymt stressad efter att ha kommit sent! O händer det nåt dåligt kan väl dagen bara bli bättre, eller hur?
Det blev den:-)
Vi tog ett nytt all time high idag:-D En stor grej! På måndag firas det med champagnefrukost, nice huh?!

Sen kom jag hem o kollade min skolmail innan jag kollade in senaste avsnittet av Glee, o vet ni vad? Min lärare tyckte att mitt arbete var välskrivet:-D Jag blev jätteglad! För i ärlighetens namn, här på bloggen skriver jag inte på korrekt svenska,  jag använder för mycket förkortningar, jag skriver ofta på valspråk och jag korrekturläser inte ordentligt;-) Utanför bloggen skriver jag bara lite mail på svenska, annars skriver jag ju mest på engelska och det är helt annorlunda.

Så ja, det har over all varit en rätt bra vecka! Och jag lever på mina minnen från helgen om jag känner mig nere;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar