måndag 15 oktober 2012

Sömn

Jag längtar efter en hel natts sömn, ser fram emot en kväll då jag kan somna. Längtar efter riktig djupsömn, där man inte blir väckt att minsta lilla ljud eller rörelse.
Jag dagdrömmer om att få sova flera nätter i rad, att aldrig ha svårt att somna o att slippa vrida o vända sig i sängen i flera timmar varenda jäkla kväll.

Men, men, det är bara att bita ihop. Kliva upp på morgonen trots att man knappt har sovit, gå till jobbet o förbruka den lilla energi man har och fortsätta leva så gott det går.
Fattar inte hur jag ska orka med allt just nu faktiskt, vill plugga men orkar inte läsa,  orkar knappt läsa för nöjes skull ens... Vill träna, o tvingar mig själv att göra det åtminstone ett par kvällar i veckan, men kroppen orkar inte med...

Så, har ni några bra tips? Hur gör du när du inte kan sova? Hur gör du för att få mer energi?
Kom igen, hjälp mig lite, kom med tips och förslag som funkar för er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar