lördag 20 oktober 2012

Gaah!

Jag är på så jävla dåligt humör idag! Irriterad, less, uttråkad och allmänt sur... Varför? Jag har ingen aning... Flera veckors dålig sömn, brist på energi, allmänt less på allt, ja det finns många små anledningar o det planeras tydligen att göra sig hörda idag.

Jag stör mig på allt, att det inte blir så mycket gjort här hemma, att det alltid är jag som lagar mat (o idag vill jag verkligen inte laga mat), att ingen verkar kunna förstå (ingen betyder "min man") att det är jobbigt att både jobba och plugga, speciellt när man inte sover ordentligt.
Jag är less på att vi inte får huset sålt, less på att allting tycks stå still. Men mest av allt är jag less på att vara trött o orkeslös, på att inte ha energi för allt jag vill och allt jag behöver göra. Jag vill orka träna, jag vill orka hålla ordning hemma, jag vill orka plugga mer, jag vill orka hitta på saker. Kort sagt, jag vill orka mer än att bara jobba.

Ja, idag är jag sur! Jag är förbannad på livet i största allmänhet och min sömnlöshet i synnerhet. Jag känner bara för att skrika och slå sönder nåt, som jag så ofta gjorde när jag va yngre. Men jag är vuxen nu "typ) så jag sitter o puttrar i soffan istället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar