fredag 24 augusti 2012

4 år

Idag har jag och min man varit tillsammans i 4 år!
Mycket har hänt under de här åren,saker som förändrat våra liv för alltid. Bra saker, roliga saker, tråkiga saker och svåra saker.
Man växer som människa hela tiden, men ju mer man får uppleva ju starkare blir man.

Jag är starkare nu! För 4 är sedan va jag också stark, men inte lika stark, jag hade bra självkänsla, men inte lika bra som idag. Men framför allt är jag mer trygg i mig själv nu än någonsin förr! Hur dåligt jag än kan må, hur jobbigt livet än kan va, så vet jag nu att jag klarar det. Jag klarar allt litet kastar på mig. Jag överlever inte bara, jag reser mig ur askan starkare än någonsin och jag tar mig än livet med en kraft jag inte visste att jag hade.

Jag har tunga dagar, jag har lätta dagar, jag har en tung tid framför mig, men vad är det som säger att det inte kommer att gå bra?
Jag har drömmar, mål, framtidsplaner och jag har en rejäl dos envishet och jävlas anamma!
Jag har saker att se fram emot, stora, klara ljusglimtar i mörkret. Jag lever av dem, när mig på dem.
Jag vägrar gräva ner mig, jag kommer inte att gräva ner mig.
Jag blickar framåt och ser fram emot att möta min framtid, att leva mitt liv.

4 år är mer än tillräckligt för att förändra ett liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar