torsdag 1 januari 2015

2015-01-01

Ja, då va det nya året här! Känslor inför det? Mest förvirring; nu måste man ju komma ihåg att det är 2015 o inte -14 ;)

Nyårsafton spenderades i Hoting hos D's föräldrar, ja vi är kvar där än.
Maten bestod av; Hummertoast till förrätt, Älgfilė Pvovenćale med potatisbakelse och pepparsås till varmrätt och efterrätten stod jag för; Crema di mascarpone con biscotti a.k.a Falsk Tiramisu. Allt va helt underbart gott :)
Vi drack vin, Pizzolato Rosé som sällskapsdryck innan maten, ett fantastiskt rött Ecologica till maten o vid tolvslaget skålades det med äkta champagne. Karlarna slurpade i sig en o annan whisky o lite cognac också ;)

Det ca lugnt o skönt, väldigt trevligt o alldeles lagom.
För fjärde året i rad vaknar jag den 1 januari helt fri från baksmälla, fantastiskt ;)

Nu ska jag försöka väcka min sambo, snart dags att åka hem, jag har ju inte sett mina små katter sen förra året ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar