tisdag 30 december 2014

2014

Ännu ett år har gått o här sitter jag, uppkrupen i vår nya soffa, årets nästsista kväll  och undviker att reflektera över det gångna året.
Jo, ni läste rätt! Jag UNDVIKER att tänka tillbaka för mycket....
Varför? För att det gör ingen nytta, för att jag vill se framåt och behålla hoppet om ett bra 2015.

Jag menar inte att 2014 bara har varit dåligt, absolut inte, men det har hänt mycket jobbiga saker, det har kommit många tråkiga besked och periodvis har det varit riktigt tungt. O det är just därför jag inte vill tänka tillbaka på det, jag vill lämna det bakom mig o bara minnas det som varit bra, det som är värt att minnas.

Nu är jag inte så naiv att jag tror att hela 2015 kommer att vara guld o gröna ängar, jag är mer realistisk än så. Jag vet att 2015 också kommer att bära med sig ett eller annat tråkigt besked, emotionella kamper av olika slag o bakslag på olika sätt. Det är normalt, inget i livet är guld o gröna ängar. Men det utesluter inte att det ändå kan bli ett alldeles fantastiskt år med många nya minnen att se fram emot o spännande resor o äventyr, såväl känslomässiga som fysiska.

Så det är vad jag gör, jag lämnar 2014 bakom mig utan krönikor o tillbakablickar. Jag ser framåt och tar det nya året en dag i taget!

O med de orden önskar jag er alla ett riktigt gott nytt år! Vi ses igen 2015 ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar