fredag 5 december 2014

Just sayin'

Bilden talar för sig själv, men jag ska ändå skriva av mig lite...

Vi är många som lever med mer eller mindre konstant smärta o värk, som har sjukdomar som inte syns på utsidan eller märks för andra.
Några av oss kan anses vara tjuriga, gnälliga eller frånvarande. Det är inte med flit, vi har helt enkelt bara en sån där dålig dag, vecka eller månad.
I perioder kan vi må hur bra som helst o vara "som vanligt" o andra perioder är det ett helvete att ens ta sig ur sängen.
Missta mig inte dock, vi har oftast ont/mår dåligt även när vi har bra dagar, det är bara det att man "vant" sig o lärt sig hantera det.

Vi är många som lider av en eller flera sjukdomar som tex endometrios, reumatiska besvär av något slag, MS, fibromyalgi m.fl. Vi är många som lider varje dag o vi är många som för det mesta hanterar det så att det inte märks alls i andras ögon.

Igår hade jag en riktigt dålig dag, jag hade mensvärk som i sig nästan gjort mig sängliggande om jag inte hade haft mina värktabletter, på det hade jag vaga känningar av migrän o fruktansvärd värk i rygg, höfter o nacke.
Låter det kul? Nej, inte direkt va?

Så om jag är kort i tonen ibland, verkar stressad o irriterad, lättretad o kanske till o med snäsig så har jag troligtvis en sån där riktigt dålig dag.
Jag försöker att inte låta det gå.ut över andra, men ibland är det svårt.
Så jag ber om ursäkt om jag någonsin snäser åt någon av er utan anledning, o jag kan garantera er att jag kommer att skämmas o få dåligt samvete när det går upp för mig att jag varit otrevlig mot någon som kanske faktiskt inte förtjänar det.
Men tveka inte att säga ifrån om det händer, o va inte rädda för att fråga folk om hur de mår, för det kanske inte är någon som frågar det annars :)

O med det säger jag TGIF o önskar er en trevlig helg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar