onsdag 3 december 2014

Vackra december

Jag gillar december, älskar julen o alla förberedelser. December är verkligen inte min favoritmånad, jag är en äkta sommartjej, men advent, julpynt o julfirande gör ändå december till den vackraste o mysigaste tiden på året.
Tråkigt nog dock så startar jag december med att vara sjuk :(

Gick hem från jobbet vid lunch i måndags för att jag hade så jäkla ont i huvudet o vanliga Alvedon hjälpte inte.
Efter att ha petat i mig lite lunch o vilat en stund började jag frysa så jag skakade tänder o va tokyr.... Tog tempen o hade 38,9 i feber :p Igår låg jag stadigt på 38, 1 nästan hela dagen.
Idag är jag feberfri men känner mig fortfarande yr o allmänt konstig.
Ska iaf jobba imorrn!

Till helgen ska vi till stan o trängas med alla andra som inser att det är dags att fixa alla julklappar nu, o eventuellt gå på bio så jag hoppas att jag är pigg tills dess.

Annars händer det inte mycket här...
Nisse är fortfarande pigg så jag hoppas på att han kan få vara med ett par månader till, jag skulle så gärna vilja att han fick uppleva en sista vår, fantiserar om att jag ska ta med honom ut på nåt mysigt ställe där han kan få sola i gräset o sånt. Men vi får väl se, vill inte ta ut nåt i förskott.

Själv väntar jag på en kallelse till Reumatologimottagningen i stan som bör komma inom 2 månader, skönt att få en riktig utredning! O nästa vecka ska jag till kvinnomottagningen för att skrapa bort cellförändringar (hade ju det för 3 år sen också men då tog de bara extra prover, nu ska de tas bort helt), mindre kul såklart men det går nog bra.
Tjejerna följer med som moraliskt stöd o kör hem om jag inte klarar av det själv.

Jaja, nog om det! Snart jul, o den ska firas hos mamma i år! Jag ska stå för godiset o tänkte göra olika praliner med det fina setet jag fick förra julen.
Gillar att förbereda inför jul så det är det jag koncentrerar mig på nu :)

Annars är allt som vanligt, o jag hoppas detsamma gäller er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar