lördag 10 januari 2015

Städa bort julen...

Ligger i soffan, inklämd mellan Nessie o Liten o laddar för att sätta igång med en riktig storstädning. Julen ska bort, det ska möbleras om i vardagsrummet o allmänt tokröjas här. Men jag är lite segstartad idag.

Veterinären som avlivade Nisse ringde för ett par timmar sen o talade om att hans aska har kommit. Hade velat åka o hämta den på en gång, men det får vänta till på torsdag då jag ska till Reumatologimottagningen i stan o ändå åker förbi hennes kontor.
Jag har fortfarande inte bestämt hur jag ska göra med askan, å ena sidan vill jag skapa en plats för honom här hemma, som ett litet altare. Å andra sidan har jag funderat på att sprida askan eller gräva ner den på mammas landställe. Men jag behöver ju inte bestämma mig än.

En annan sak jag funderat mycket på är om vi ska skaffa en ny kattunge. Jag började leta, nästan maniskt, några dagar efter att Nisse somnat in men nu tror jag att det är en dålig idé.
Jag har ju två katter kvar o det är väl bättre för dem att få ha mig ifred?
Sen har jag också förstått nu att jag omedvetet kommer att leta efter en ny Nisse, o det finns ingen sån. Jag kommer troligtvis aldrig att få det band han o jag hade med en annan katt o innan jag skaffar en ny måste jag acceptera det.
I det lär nog ta sin tid.
Så jag har bestämt att vi väntar med det o lägger den tid o energi vi har på Liten o Nessie som såklart fått andra roller sedan Alfakissen Nisse lämnade dem.

Nä, nu må jag sluta skjuta upp städningen o sätta igång!
Ha en fin lördag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar