fredag 2 januari 2015

Nyårslöften?

Som vanligt pratas o skrivs det en del om nyårslöften nu o jag kan ju inte vara sämre ;)
Jag har ett par nyårslöften i år, men de håller jag för mig själv. Dels för att det är saker jag lovar själv o ingen annan men också för att jag tror att man sätter onödig press på sig själv om man berättar för andra o ska diskutera o analysera sönder dem. Mina nyårslöften är mina, för mig, för min skull.

Jag menar inte att alla ni som berättar om era gör fel, bara att det inte är något jag vill göra. Jag tror att jag har större chans att hålla mina löften till mig själv om jag behåller dem för mig själv.

Förutom nyårslöftena är det nåt annat som är genomgående den här tiden  varje år, nämligen det där med vikt, träning o att bryta dåliga vanor. O där är jag likadan själv.
För mig är det enkelt, när passar det bättre att bryta en ond cirkel än vid årsskiftet?
Så jag kör sockerfri månad from måndag 5/1. Ja, jag har redan börjat lite smått men kör på hårt från måndag.

Jag har också lovat mig själv att bli bättre på att träna regelbundet. Jag har tränat hela hösten men det har inte blivit så ofta som det borde vara, kanske 2-3 ggr i veckan. Nu ska det bli 5 ggr i veckan med vilodag fredag o söndag. Jag tränar hemma, ofta framför tv:n eller så drar jag på musik o tränar på. Jag gillar inte att träna bland folk av en uppsjö av olika anledningar som jag inte orkar få in på nu. Min självdisciplin är bättre om jag håller mig hemma eller går på raska promenader så det är vad jag gör.

Mitt mål? Samma som alltid, jag vill minimera värken o komma i form så att jag kan motverka den, jag vill gå ner i vikt både av fåfänga o för att min kropp ska orka med. Jag trivs inte i mig själv just nu o det vill jag ändra på. Träningen hjälper både fysiskt o psykiskt.

Jaja, det va allt för nu! Har ni några nyårslöften eller tankar kring fenomenet?  Comment away ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar