söndag 15 september 2013

Land of chaos

Japp, det är mitt hem just nu! Totalt kaos :-P Mitt vardagsrum ser ut som en soptipp, min hall som en dumpplats, mitt kök är i kaos o mitt sovrum är megastökigt. Endast badrummet är i normalt tillstånd, en liten stund till...

Kartonger överallt, säckar med kläder o annat mjukt i hela vardagsrummet, skåpluckor o garderobsdörrar står på glänt överallt. Bokhyllorna ekar tomt o snart även väggarna... Jag längtar tills detta är över!

För att toppa det hela så har jag tvättstugan i eftermiddag! Känns lite väl rörigt just nu, men det är lika bra att få det gjort. Längtar tills min egen tvättmaskin levereras, fan va det ska bli skönt att kunna tvätta när man vill! O den kommer lägligt, den 25/9, dagen efter min födelsedag. Passar ju kanon, för den är ju en födelsedagspresent :-D

Hoppas att vi får nycklarna till nya lyan (vi funderar på att döpa den till Caraniels krypin) imorrn eller senast tisdag. Vore ju toppen om vi kunde flytta in senast torsdag. Då hinner vi få någorlunda vettig ordning innan jag fyller år o så har vi god tid på oss att städa ur lägenheterna vi flyttar ifrån. Helst skulle jag vilja vara klar med allt senast nästa söndag, så kan lillasyster M få nycklarna till min lägenhet i god tid också.

Jaja, vi får väl se! Jag ska ringa SHB frist thing imorrn o kolla när vi kan få nycklarna. Nya golvet i vårt nya kök borde ju va klart nu tycker jag (de höll ju på med det när vi va dit i tisdags). O städa kan jag göra själv om det innebär att jag får nycklarna tidigare ;-)

Jaja, jag må väl fortsätta plocka här, har tre lådor kvar att fylla sen är det slut på kartonger :-P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar