måndag 9 september 2013

Envisa jäkla virusar!

Ja, jag mådde ju en gnutta bättre i lördags förmiddag... Det gick över på eftermiddagen! Mådde bättre igår förmiddag, det blev också sämre mot eftermiddagen men jag va feberfri hela dagen (kändes det som iaf). Så, jag gick till jobbet idag!

Jag försov mig, sov väldigt dåligt inatt så det va väl inte så konstigt. Men redan när jag kom till jobbet kände jag att det skulle bli en tung dag. Insåg redan innan frulle att jag inte skulle palla hela dagen :-( Men jag bet ihop, tog en ipren o kämpade på fram till 12. Sen tog huvudvärken o värken över bihålorna över o jag gick hem. Slumrade till en stund när jag kom hem o runt 15 tog jag tempen, febern är tillbaka :-P

Tycker att jag har vilat tillräckligt, vill inte va sjuk längre :-( Men nu ikväll har hostan blivit värre, jag har fått ont i halsen o detta bara läggs på allt annat skit. Inte rättvist! Är så jäkla less på att bli sjuk jämt!

Givetvis jobbar D massor den här veckan också, så jag har varken sällskap eller hjälp. Vill faktiskt inte be mina vänner, dels för att jag Into vill smitta dem, dels för att jag inte är så våldsamt social men mest för att jag inte vill vara en börda för dem, de hjälper o ställer alltid upp o de kan väl få skippa det nån gång ibland.

Hoppas dock att jag orkar ta mig ut o handla lite imorrn, det börjar eka tomt i skåpen här. Allt som av enkelt att slänga ihop snabbt eller peta i sig när man behöver nåt litet är slut efter nästan en vecka på soffan... Kanske hinner D hjälpa mig innan han börjar jobba!

Jaja, nog med gnäll, jag klarar mig alltid. Men needless to say, jag är less :-P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar