måndag 6 augusti 2012

Vardag & verklighet

Ja, då va man tillbaka i verkligen igen o allt har blivit vardag!
Gjorde första arbetsdagen idag o jag skulle ljuga om jag sa att allt flöt på;-) Jag va seg som tusan o kände mig mest virrig, blir ju rätt mycket som hinner hopa sig på 4 veckor. Så, det gick lite långsamt idag o jag fick inte så mycket gjort som jag hade hoppats, men det blir säkert bättre för varje dag tills man kommit in i det igen! Första veckan brukar ju kunna gå lite knackigt;-)

I helgen va jag o några av alla mina egna flickor på Jamtli! Superkul:-D
Vi gick runt där i flera timmar o kikade på 70-talsutställningen, de fina gamla husen o alla söta djur. Klappade lite getter o fikade en massa gjorde vi också.
När vi va klara där svängde vi in på maxi o handlade lite, sen for vi hem o grillade. En mycket trevlig och mysig dag som slutade med en trevlig och mysig kväll.

Igår slappade jag mest, körde en maskin tvätt o ställde iordning inför idag o hade ett långt och välbehövligt samtal med min make.

Känns lite bättre att vara hemma igen nu faktiskt! Även om jag vet att jag har en del tunga saker framför mig i höst så känns det ändå ok. Jag har många fantastiska vänner, jag kan ringa min älskade mamma eller bror när jag vill o jag kommer ju snart att åka ner o se dem igen. Allt löser sig i sinom tid, bara man ger sig fan på det själv!

Bjuder på ett par fina bilder från Jamtli innan jag kryper tillbaka ner under filten med min bok!










1 kommentar: