söndag 18 mars 2012

Veckan...

Jag lovade ju att jag skulle skriva lite om min vecka, så jag gör väl ett försök!

Jag har ju som ni sedan vet varit sjuk hela veckan, magsjuka som gick över i feber o ont i kroppen. Jag har alltså legat mest hela veckan.
Trots det lyckades jag dock ta mig till stan för att träffa läkaren och få mer info om endometrios och hur vi ska gå vidare. Det va på tisdagen.

Jag har fått riktiga värktabletter om kramperna så att jag kan fungera som folk även när jag har mens eller ägglossning. Bara det känns som en lättnad, ett problem mindre liksom.

Jag ska dessutom påbörja en hormonbehandling i form av p-piller. Jag ska testa i tre månader till att börja med för ett se hur jag mår av det. Jag ska äta helt utan uppehåll för att helt hämma blödningar och ägglossning.
Det känns lite knepigt eftersom det tidigare varit tal om barnlöshetsutredning, men läkaren tror att jag behöver den här behandlingen för att stabilisera min egen hälsa i första hand.

Det låter klokt såhär i efterhand, speciellt som jag nu vet att vi kommer att få hjälp med barn när allt lugnat ner sig.
Jag fick dock veta att trots att min äggproduktion är bra så är det stor sannolikhet att jag kommer att få IVF på grund av sjukdomen.

Tisdag kväll fick jag hög feber, så onsdag o torsdag va jag mest utslagen. På torsdagen fick jag sällskapvi soffan av Maja och Elsa som kom o såg på film med mig.
På fredagen hade febern gått ner, så jag orkade gå till kuratorn. Det däremot är ett besök jag inte är redo att berätta om, mer än att jag trivdes bra med henne o har fler tider bokade.

Igår lekte jag med Maja som tog med mig till Ellinor o Mats på fika o lunch. Ellinor gör världens godaste pannkakor:-D På kvällen planterade jag om några av alla mina blommor sen gick jag o la mig o läste.

Idag har jag också lekt med Maja o Elsa, vi har fikat o varit på dollar o nu har jag krupit upp i soffan o ska läsa lite.
Jag är fortfarande helt slut efter veckan som gått, men det är bara att kämpa på!
Imorrn är det dags att jobba igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar