måndag 26 mars 2012

Funderingar

Idag hade jag egentligen tänkt påbörja en liten sockeravvänjning, tänkte jag skulle låta bli socker fram till påsk. Planen va att jag skulle få äta vad jag vill under påsken o sen köra stenhårt utan socker resten av april. Men jag orkar inte, så jag skippar del 1 av mina planer;-)
Jag får äta vad jag vill tills efter påsk! Sen blir det sockeravvänjning dag hårdträning inför vårruset i Sundsvall 23 maj.
Bra plan, eller hur? Det tycker iaf jag;-)

Känner att jag inte riktigt har energi att slåss mot vikt och allt just nu. Har inte ork att ta tag i allt fysiskt så att säga. Jag måste nog lära mig att acceptera att jag måste laga mig själv lite mer på insidan innan jag kan ta tag i utsidan, om ni förstår vad jag menar.
Det betyder inte att jag ger upp, bara att jag inte ger allt. Jag försöker fortfarande att röra på mig o att låta bli så mycket onyttigt som jag klarar att stå emot. Varje litet steg är ett steg i rätt riktning.

Nu till något roligare!
Jag fick ett väldigt oväntat men otroligt roligt telefonsamtal för en stund sen. Min mammas kusin i Sundsvall ringde (nej jag vet inte vad hon är till mig, syssling, tremänning eller vad? Spelar ingen roll!) och småpratade lite allmänt. Jätteroligt faktiskt! Jag har blivit så dålig på att höra av mig till mina släktingar, men jag blir alltid jätteglad om de hör av sig till mig. Jag ska iaf försöka svänga förbi hos henne nästa gång jag har vägarna förbi:-)

Nu ska jag ringa min älskade mor o höra hur det har gått för kära mormor som opererats idag.
Sen ska jag vila, helst slut av tidsomställningen o dessutom en mycket väl behövd massage!

1 kommentar:

  1. sv: jag har också gjort en liknande gryta med fläskfilé i, det var Malin som gav oss matlåda med nån sån gryta och då var jag tvungen att testa. Supergott! :)

    SvaraRadera