tisdag 20 mars 2012

Självdisciplin??!

Vad är det? ;-)
Jag har verkligen ingen självdisciplin just nu... Visst, jag promenerar och rör på mig lite, men det väger nog inte upp för allt jag stoppar i mig! Choklad, fika, chips o glass, det är någonting nästan varje dag.
Och uppriktigt sagt har jag inte ens energi att skämmas eller få ångest.

Jag har helt enkelt ingen ork att bry mig! Jag måste välja mina fajter, och just nu måste jag välja mitt psykiska välmående. Jag koncentrerar mig på att leva, på att orka med vardagen en dag i taget. Varje dag är mer eller mindre en kamp, o varje avklarad dag är en liten vinst.
Jag promenerar, för att det är skönt att rensa skallen och för att jag vet att min kropp behöver och mår bra av det.
Jag tröstäter, fast jag vet att det inte hjälper o kommer att leda till illamående.
MEN, jag tar en dag i taget! Och förr eller senare kommer jag att orka mer än det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar