lördag 17 mars 2012

Utmanad!

Min söta kollega Lizette utmanade mig tidigare i veckan att skriva 5 saker ingen visste om mig, men eftersom jag har varit sjuk så har jag inte orkat göra det förrän nu. Men nu ska jag göra ett försök ;-)

1. Jag lärde mig att prata med sthlms dialekt när jag va ca 3 år. Min moster som bodde i sthlm kämpade tappert med att lära mig rulla på Ren, o det gav ju utdelning! Jag växlar dock fortfarande vill Blekingska när jag pratar med folk från söderut.

2. Jag tycker jättemycket om att skriva och håller på med en fanfiction på engelska baserad på karaktärerna i Twilight böckerna. Jag har skrivit flera låttexter i mitt liv och även kortare noveller på både svenska och engelska.

3. Ändå sen jag va pytteliten har jag drömt om att vara med i Melodifestivalen! Jag drömde även om att bli en stjärna i stil med Madonna, men det har gått över ;-) Jag sjunger fortfarande gärna och ofta.

4. Jag vill i framtiden gå i min mammas fotspår. Jag vill bli förskolelärare och jobba med det i några år för att sedan vidareutbilda mig till lärare och/eller specialpedagog. Jag har alltid velat jobba med barn.

5. Nu till ett lite känsligare ämne... När jag va 14 bodde jag i flera månader på barn och ungdomspsyk på Danderyds sjukhus. Detta för ett jag vägrade gå till skolan. Det är inte lätt att som 13 åring flytta från allt, vänner, pappa, trygghet, till stora läskiga sthlm. Jag mådde väldigt dåligt och är enormt tacksam att min mor kämpade vidare och inte lät mig få det jag trodde att jag ville, att flytta till en fosterfamilj.

Sådär! Nu har ni fått veta en massa saker om mig! En del av det visste ni nog redan, men man måste ju få behålla några hemligheter själv;-)

Jag för utmaningen vidare, Tina (Sköld), Maja och Ullis, om ni vill så är det era hemlisar jag vill se på era bloggar ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar