söndag 25 mars 2012

Sunday morning

God morgon kära läsare! Du har väl inte glömt att vrida fram klockan? Nu är det ju officiellt vår :-) fast det enligt mig fortfarande är både för mycket snö och för kallt ;-)

Jag har haft en riktigt toppen helg!
Fredag kväll spenderades med ett par öl och supertrevligt sällskap. Mycket prat o massa skratt, precis som det ska va. Det blev en snabbvisit på "hörnet" också men jag drack bara en virgin San Fransisco innan jag gick hem o sov. Skulle ju upp på lördag morgon!

Lördagen va helt suverän!
Shopping och bio i stan med två av mina närmsta vänner, kan ju inte bli fel;-)
Jag gjorde ett par riktigt fina fynd, bland annat ett par skitsnygga och bekväma vita Reebok sneakers på stadium. Det blev förstås en massa smått också, strumpbyxor i massor, ett linne, nagellack och ett par jeans (som hamnade i högen"kommer i när jag nått mitt mål" när jag kom hem;-)

Käk intogs på Mc Donalds o sen bar det av mot bion!
Filmen då? Vi såg Hunger Games som är baserad på boktrilogin med samma namn (Hungerspelen på svenska). Den va hur bra som helst!! Ärligt talat en av de bästa filmerna jag sett på väldigt, väldigt länge. O då tål att tilläggas att jag har läst böckerna.

Det diskuteras på radio och övrig media om Hunger Games kommer att bli nya Twiligt, och som ett fan av båda måste jag erkänna att Hunger Games har alla potential att bli ännu större! Säger bara det, missa den inte!
Och en sak till, jag tror att den tilltalar betydligt mer killar än Twilight. Det är ju ingen gullig kärlekshistoria direkt.

Jaha, nu vet ni hur min helg har varit so far! Nu ska jag göra mig en till kopp te, green mango från Ica maxi är hur gott som helst, o sen ska jag försöka ta mig ut på en liten promenix i det till synes fina vädret!
Ha en bra dag :-)

1 kommentar:

  1. sv: Det lät gott! En kladdkaka på vit choklad måste jag testa, har tänkt det men totalt glömt så tack för påminnelsen! :)

    SvaraRadera