lördag 2 oktober 2010

Weekend:)

Ja, då va det helg igen... Tusan va tiden går fort!
Idag kommer min moster, hennes man och en av hans söner på besök. Kul att få visa upp hur vi bor:)

Moster och hennes man bor utanför Sthlm, som de flesta på min mammas sida av släkten (pappas sida bor i Skåne och Blekinge). Nu har mosters mans yngsta grabb flyttat till Ösd för att plugga och de är uppe över helgen för att hälsa på och passar på att komma hit o fika. Ska verkligen bli jätteroligt att få visa upp huset och träffa dem. Jag träffar inte min moster så ofta, det blir ju lätt så när man bor så långt ifrån varandra. Man hinner ju sällan med allt man skulle vilja när man är hos mamma och min prio ligger ju på mor o lillebror när jag är ner.

Så jag har försökt få lite ordning här inför vårt besök o min önskelista växer;) Vi har spanat in ett vitrinskåp som matchar köksmöblerna som vi funderar på att köpa, vore kanonskönt att få undan lite grejer i köket o kunna packa upp finservisen. Skulle vilja ha en ny matta till vardagsrummet, en massa pengar för att göra om badrummet nere och en väldans massa mer. När blir det min tur att vinna en mille på triss?

Men jag ska inte klaga, vi har ett fint hus, är inte mycket som måste åtgärdas! Men man skulle ju ändå vilja sätta sin egen prägel på allt. Kanske gör om i vardagsrummet innan jul, vore kul om vi hann det eftersom det ser ut som att julafton blir här i år:)

Nä, nu ska jag snabbkika lite på nätet sen ska jag plocka iordning uppe och göra mig själv presentabel innan jag bakar äppelpaj.

Ha en underbar lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar