tisdag 12 oktober 2010

Klapp på huvudet: Till jag, från jag;)

Idag klampade jag upp för Lindbergsbacken tillsammans med en kollega på friskvården. Jag pratade en massa, vi höll ett bra tempo och jag behövde bara stanna en gång så att jag kunde ta ett djupt andetag (skoskav:p). Jag är definitivt stolt över mig själv:)
Tänkte ta den backen varje friskvård nu (2 ggr i veckan) och så tänkte jag även försöka gå den vägen hem från jobbet. Det bör ju ta en hel del:)

Har faktiskt klarat detta mycket bättre än jag trodde, har minskat några kilon och centimeter redan och fortsätter jag så här så klarar jag utan problem mitt mål till jul. Kanske även mer, vem vet;) Inga problem med maten heller, mer än det som alltid gäller då förstås: Vad ska jag laga till middag idag då?
Men att vara utan kolhydrater är inte svårt, man vänjer sig fort. Sötsuget är mest borta nu, vilket känns grymt skönt! Blir jag småsugen knaprar jag på en näve nötter eller en morot, eller så gör jag bara en kopp grönt te.

Jaja, skitkul att höra om min diet va? Kommer säkert att gnälla som tusan när det stabiliserar sig och det inte syns lika mycket på vågen;)

BTW! Jag skulle vilja att ni hjälper mig med en grej! Jag funderar på att starta en matblogg, ansluten till den här, med lite tips och recept mm (mestadels GI & dyl).
VAD TYCKER NI?? Ska jag testa det?


Kommentera, motivera eller bara säg hej;)

5 kommentarer:

  1. Det tycker jag du ska göra. Jag är lite sugen på att börja med GI. Men har så dåliga ideer och lite för taskig motivation. Så då kanske jag får lite tips från dig. MVH Erika.

    SvaraRadera
  2. Hej Carro..jag gör som du säger och ger dig lite feedback på din fråga. - Starta en matblogg, jag tror att du kan hjälpa och inspirera både dig själv och andra. Dina "ansträngningar" blir inte bara dina om du skriver ner dem och delar dem med andra som inte tycker det är så enkelt att följa diet. De som läser kommer förhoppningsvis att tycka till, kanske några kan ge bra tips och råd. Lycka till från mormorskusse Inger.

    SvaraRadera
  3. Lät inte allt för roligt med att skriva om mn. men det är ju för dte intresserar inte mej.:). Men du kan ju alltid pröva. någon gynnar det nog

    SvaraRadera
  4. Tack Erika och Inger! Jag har bestämt mig för att göra ett försök i alla fall, kika gärna in och säg vad ni tycker. Länk finns i min blogglista.

    Tina, eftersom jag är intresserad och gärna läser andras matbloggar så tänkte jag att det kunde vara kul att testa. Men det är väl tur att inte alla tycker lika;)

    Kram på er & Tack för era kommentarer!

    SvaraRadera
  5. svårt att kommentera din matblogg så jag kommenterar häår då..Detox. kan du inte skriva lite mer hur de funkar.?Är det bara en dryck man tillsätter eller vad?Kanske var lite intressant ändå/Tina

    SvaraRadera