tisdag 10 juli 2012

Väldigt megamycket BLÄ!

Självklart ska jag starta min semester med att bli sjuk:-(
Kände mig seg o småtussig igår på dagen, men trodde det berodde på att jag va trött.
Anade lite oråd när vi käkade thaimat till middag o jag bara orkade knappt en halv portion. Att jag dessutom hade huvudvärk när frös skrev jag av som , ja trötthet igen. O kanske en gnutta vätskebrist. Har ju inte druckit i närmelsevis lika mycket vatten som jag brukar under helgen, så det kändes inte så osannolikt!

For o tog ett kvällsdopp med Elsa,årets första dopp för den delen,o kände mig efter det lite piggare. Tills vi kom in på byn... Hon käkade på Frasses, men det enda som tilltalade mig va vätska. Vi åkte till Johan där även Pelle va o kollade på Hem till Midgård, o jag frös så jag skallrade tänder o trodde min skalle skulle explodera. Så efter en timme ungefär skjutsade Elsa hem mig.

När jag kom hem va jag helt slut! Jag drog på mig min Onesie, tog en Alvedon o kröp ner under täcket i soffan. Tog tempen på en gång, den ställde sig på 38,8 inom loppet av ca 2 minuter:-( Jag har dessutom en sån där gammal under-armen termometer som man ska lägga till en halv grad på, lag hade alltså ca 39,3...
När jag efter 1,5-2 timmar bara kände mig sämre kollade jag igen, febern hade då gått upp 0,6 grad:-(

Då tog jag en Ipren o ringde hem gubben! Vid det laget tog jag mig knappt upp o in på toa själv, rätt läskigt...
Han hjälpte mig i säng o ställde in massa vatten till mig om jag skulle vakna. Sov grymt oroligt inatt! Vaknat flera gånger o svettas så både jag o sängen va dyngsur:-( Frös gjorde jag såklart fortfarande...

När jag vaknade i morse kände jag mig lite piggare, men idag har jag överlevt med hjälp av Ipren. Ont i halsen som tusan har jag dessutom, o väldigt irriterande torrhosta:-S
Nu känner jag mig sämre igen... Febern är dock inte så hög ikväll, bara 38 jämnt. Fast det är illa nog tycker jag!

Besviken, ledsen o förbannad får jag alltså starta min semester sängliggande, inte ens lite kul!
Vad fan har jag gjort för att förtjäna detta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar