lördag 21 juli 2012

Paradiset?!

Nu är jag hos mamma, på deras underbara fritidsställe! Jag tror nog att det här är så nära paradiset jag kan komma;-) I alla fall i det här landet!
Här finns skog, man kan plocka både bär och svamp precis runt knuten, här finns världens bästa mamma och det är lugnt och tyst.
Här kan man slappna av och bara vara!

Min korta vistelse hos lillebror & M va super! Trevligt, god mat och många goda skratt:-) O så lite zombiefilm såklart, hihi. Fick dela säng med världens sötaste jycke, lilla Sam<3 Tror hon tyckte att jag snodde hennes plats, men det gick ju fint att dela;-)

Vart en kort med trevlig middag hos mormor igår innan jag gasade vidare norrut igen. Hon hade lagat trerätters dagen till ära, inte dumt alls:-)

En sak har jag iaf lärt mig av att fladdra runt halva Stockholm med omnejd... Jag HATAR att köra bil runt vår vackra huvudstad!!! För många bilar så ett o samma ställe, för högt tempo (hallå! Kan ingen i storstan läsa hastighetsskyltar??) och alldeles för mycket vägarbeten... Dessutom är det omöjligt att veta vart man ska o om man har hamnat rätt...
Men egentligen ska jag inte klaga... Det gick ju faktiskt bra! Jag hittade rätt o kom från ordentligt, inga olyckor skedde o inga grava misstag begicks:-) O nån gång måste jag ju lära mig! Jag måste ju liksom igenom eller runt stan för att komma till lillebror från mamma, o jag kan ju inte räkna med att någon annan ska vilja eller kunna köra varenda gång.

Det är ju iaf lättare när man har någon bredvid som kan förklara vägen...
Vilket för mig tillbaka till världens bästa lillebror! Kan ni fatta att han och M satte sig och åkte kommunalt från Djurö till Sollentuna för att möta mig och hjälpa mig köra genom stan?! Det tar nästan två timmar att åka o de måste åka både buss, tunnelbana och pendeltåg för ett komma dit!
Otroligt snällt av dom! O guld värt för mig som aldrig kört ut dit:-) Jag har bara kört därifrån ett par ggr, o då med mamma bredvid som kunnat guida mig... Omtänksam lillebror -check<3

Nu ska jag gå ut igen o kolla vad mamma & S sysslar med, är inte detta semester så säg;-)

1 kommentar:

  1. Underbart :-) Låter som om du har en trevlig semester :-) Take care cutie, kraaam

    SvaraRadera