måndag 9 juli 2012

En hejdundrande helg:-)

Bästa dunderhelgen på länge! Jag haft hur kul som helst hela helgen, massa trevligt sällskap, lite marknad, bra artister o bara allmän trevligt.
I lördags va jag grymt seg, men jag hade ändå jätteroligt både hemma o nere på området.
Tog dock inga kort...

Igår va det slappa som gällde! Jag Elsa o Pelle låg i soffan o kollade film precis hela dagen. Käkade skräp av alla dess slag o hade en riktig segdag:-)
Man blir trött efter en så intensiv helg!

O så fick jag ett mycket oväntat men otroligt trevligt, lärorikt och intressant besök! Min mormors kusin som är jämngammal (ung?) med min mamma kikade förbi. Jag har aldrig träffat henne förut, så bara det va kul! Hon hade jättemycket spännande att berätta om min släkt, massor av saker som jag inte hade en aning om.
Jag är ju själv ganska släktkär,dessutom är jag väldigt intresserad av historia så jag fick lära mig mycket kul!

För alla er som inte redan visste det, så har jag massor av rötter i dessa trakter. Jag har släkt i Östersund, Vilhelmina, o alla trakter däromkring.
Jag har en del lappblod i mina gener, något jag vetat länge men inte fått så mycket information om.
Jag skulle kunna berätta massor om det här, men det får bli nån annan gång. Jag vill veta mer själv först;-)

Idag tänker jag bara ta det lugnt, göra det jag känner för. Ska ta en promenix bort till Elsa sen o hämta min bil. Tvätta lite, kanske plocka lite här hemma o så måste jag fylla på lite i skåpen... Men jag tar dagen som den kommer, jag har ju semester:-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar