måndag 11 januari 2010

Lite stolt...

Jag är faktiskt lite stolt över mig själv nu, jag har hittills klarat att hålla de nyårslöften jag har tagit itu med:) Jag har inte tagit ett bloss sen 1 januari och inte ätit godis heller! Vi har käkat ordentlig mat och rikligt med grönsaker, sittande vid köksbordet! Förutom i lördags då förstås, men lördagar är och kommer alltid att vara vår "slarvdag" och då får vi äta vad vi vill så länge vi gör det med måtta.

Målet är egentligen inte att gå ner i vikt eller nåt sånt, utan att MÅ BÄTTRE. Jag vill vara pigg, frisk och eksemfri, inte täckt med svidande och kliande eksem, ständigt trött och ständigt småsnuvig. Bästa sättet att få bättre hälsa är motion och rätt mat så nu är det "hårda tag" som gäller;) Det som är svårast är att låta bli vetet. Eftersom jag inte får någon direkt reaktion av det som jag får av laktos blir det lätt att jag inte tänker på att jag äter det, o sen får jag eksem:( Dessutom är det vete i ALLT! Det är skitsvårt att undvika, speciellt som det inte är gluten jag är överkänslig mot utan vetestärkelsen...

Ska även sluta snusa, har bestämt när men vill ta det i min egen takt. Det är svårt att sluta med nikotin när man har rökt och snusat i flera år, men jag ska fan klara det!
Jag har även börjat gå till och från jobbet igen, fast det är mest för att jag inte vill tortera min bil i onödan... Måste få ordning på mina ömmande höfter, jag vet ju vad som väntar annars! Jag tänkte satsa på att bli den första kvinnan i släkten som INTE behöver opereras innan jag har fyllt 50 så det är nog bäst att börja nu, haha:)

Imorrn är det massagedag på jobbet också, det skadar definitivt inte nu. Jag har inte fått massage sen 30 november och det börjar kännas:p

Dags att börja planera på allvar nu också, tiden går fort! Prio 1 just nu är att komma ihåg att skicka iväg älskling till veterinären med Liten på fredag, dags för "snipp snipp" och ID-märkning, tur att den lilla stackaren inte vet vad som väntar. Sen har vi mötet på torsdag, kan va bra att komma ihåg;)

Nej, nu har jag pladdrat nog för idag! Tack o hej!

4 kommentarer:

  1. Ska du gifta dig? Eller vad är det som ska planeras? *nyfiken* =)

    KRAM Linn

    SvaraRadera
  2. Haha :) Bland annat det, ja =) Kram

    SvaraRadera
  3. Va roligt! NÄR? =) Jag ska med gifta mig! Den 22:e maj! =) KRAM Linn

    SvaraRadera
  4. Men va kul =) Grattis!! Vi har sagt 3:e juli preliminärt men det kan bli tidigare också. Kram

    SvaraRadera