söndag 3 januari 2010

For your information!

Jag kommer INTE att skriva fler "personliga" inlägg!

Som ni kanske märkt så bär det mig emot att lägga ut intima detaljer om mitt liv för allmän beskådan på internet. Därför har jag bestämt mig för att helt enkelt ge fan i det!

Varför göra saker man inte känner sig bekväm med? ;)

Jag kan dock avslöja att jag har svårt att förstå varför folk vill lägga upp hela sina liv med både bild och text på internet, vem som helst kan ju se/läsa. I min värld har ingen utomstående främling med mitt liv att göra, jag skulle bara tycka att det kändes obehagligt att veta att jag och mitt liv är tillgängligt för vem som helst i världen att beskåda.

Varför vill man "skylta" med sitt liv i detalj på det viset? Beror det på att man är ego? Eller förstår man helt enkelt inte att vem som helst kan se? Kanske beror det på låg självkänsla och behov av bekräftelse? Jag vet inte, förklara gärna för mig! Det vore väldigt intressant att få veta vad just DU tycker!

En annan sak jag funderar över är det där med att lägga ut bilder på andra än sig själv, är det egentligen riktigt ok? Jag har visserligen lagt upp bilder på andra nån enstaka gång men jag tycker faktiskt att det är lite kymigt att göra det utan att få ok från personerna på bilderna... Utom möjligen på bdb där man inte kan komma in på min sida utan mitt lösenord...

Finns det inte en lag mot sådant förresten? Jag vill minnas att man faktiskt inte FÅR lägga ut bilder på andra på nätet utan deras godkännande... I så fall vet jag ganska många som skulle behöva kolla upp den saken;)

Jaja, jag har min åsikt... Kommentera gärna, eller ännu bättre! Ta gärna upp till diskussion, jag är nyfiken på ditt sätt att se på saken:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar