söndag 29 juni 2014

Reality check

Ja, då va det dags att återgå till jobbet imorrn då efter 1,5 veckas frånvaro! O där är inget som vanligt nu, för jag sk ju gå till en sprillans ny arbetsplats :) Känns grymt spännande o kul, det här kan ju bara inte bli annat än grymt bra!

Nu när galloperationen är över o jag börjar återhämta mig från det bör jag rimligtvis kunna hålla mig mycket mer frisk än innan. Så snart jag kan börja träna igen kan jag börja bygga upp mitt immunförsvar o sen ska jag kunna leva o klara mig nästan lika bra som alla andra! Endometriosen har jag ju dock kvar så fullt lika frisk som "normalt" kanske jag aldrig blir, men mycket bättre än innan iaf :)

Att dessutom få miljöombyte på jobbet med allt positivt det för med sig (som tex fönster, normalt syre, inga heltäckningsmattor eller normalt reglerad temperatur) utan att behöva börja på en helt ny arbetsplats med nya kollegor o arbetsuppgifter gör ju knappast saken sämre ;) Nu kan livet bara bli bättre!

Lägg till på detta att jag om en vecka nyss varit ute i Stockholm o käkat middag med pappa & co, är hos mamma o förbereder mig för bröllop på måndagen, är ledig månd-onsd pga nämnda bröllop o har Dunder att se fram emot helgen därpå. O att jag nu alltså bara har 3 veckor kvar till semester varav jag bara jobbar 2,5.
Nej, just nu är det inge synd om mig alls ;)

Vad ser ni fram emot mest just nu? För mig är det ju givetvis lillebrors bröllop som är höjdpunkten, men även efter det har jag ju massor av skoj att se fram emot :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar