tisdag 24 juni 2014

Hemma

Jag fick åka hem idag, tack o lov!
Strax efter 17 fick jag klartecken att åka o strax före 19 va vi hemma, mamma hyrde bil för att skjutsa hem mig o hon fixade middag p har tagit hand om mig sen igår efter att jag kom upp på avdelningen. Älskade mamma!

Operationen tog ca 3 timmar (ca 1 timme längre än planerat) o de slapp öppna upp mig så det blev alltså "bara" en titthålsoperation. Jag briljerar just nu med 4 hål i kistan som stramar, ömmar o känns allmänt obekväma. Jag är öm i axlar o över nyckelben o känner mig allmänt urlakad o mörbultad. Trots det har jag varit ganska pigg idag. Nu börjar dock alla smärtstillande jag fått på sjukhuset släppa o jag får nöja mig med Alvedon o ipren. Har även fått morfin att ta till natten.

Jag låg på uppvaket i nästan 3 timmar o mådde jättedåligt när jag vaknade. Narkosen o morfinet slog ut mig hårt men det är väl rätt normalt. Ont började jag inte få förrän i morse, jag hade bara väldigt ont i halsen av slangen.

Doktorn har rekommenderat vila veckan ut men på måndag borde jag vara good to go att jobba igen. Som det känns just nu är vila resten av veckan en otroligt bra idé, jag har definitivt haft bättre dagar!

Jag kan skriva massor om denna upplevelse o om skukhusvistelsen i allmänhet, men jag orkar inte just nu. Kanske imorrn, kanske aldrig ;)

Jag är iaf hemma, o jag mår bra efter omständigheterna o det är väl det som är viktigast?

Stort tack till alla som hört av sig o stöttat på olika vis, tänk att jag har så många underbara människor omkring mig♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar