torsdag 14 januari 2010

Jävla januari:p

Jag gillar verkligen inte januari... Årets tråkigaste månad om du frågar mig! Man är nära på pank efter alla helger, det är svinkallt mest hela tiden och det finns absolut ingenting att göra :( Tur dock att tiden går ganska fort, nästan halva månaden har ju redan passerat!

En stor nackdel med en månad som denna är att man har mycket tid att fundera, man sitter inne på kvällarna för att det helt enkelt inte går att sticka näsan utanför dörren. Jag har funderat, massor, och jag tror att jag har identifierat en del av den tomhet jag ofta känner. Att jag saknar min familj vet ni redan och det är en stor del till att jag ibland känner mig tom. Men det finns andra saker också... Jag saknar en del vänner...

Jag har några underbara vänner som jag har någorlunda regelbunden kontakt med men jag har haft fler. Jag har haft ett par vänner som jag verkligen har tyckt om och litat på men de svek... Jag vet inte varför, jag kommer nog aldrig att få veta varför, men de svek och det gjorde ont. Om jag har gjort nåt fel så är det inget jag är medveten om och jag skulle hellre se att de sagt ifrån än svikit!

Jag har försökt intala mig själv att jag inte saknar eller behöver just dem, att det är deras förlust. Men att jag saknar dem kan jag nog inte förneka för all framtid.
Det kommer att går över, det vet jag, jag vet också att vissa perioder är värre än andra men jag skulle åtminstone vilja veta varför och jag tycker faktiskt att det är fegt att inte tala om det...

Missförstå mig inte, de vänner jag har är de jag sätter störst värde på. Ni är naturligtvis mer än tillräckligt, det handlar mer om att jag skulle vilja ha "ett riktigt avslut" så att jag kan sluta tänka på sveken. Jag är ju en sån som funderar och analyserar sönder allt;) En del av den tomhet jag känner tror jag bottnar i just det faktum att en vän svek, vände mig ryggen och sedan bara "gömde" sig, att jag inte fick veta om eller vad som va fel... Men som sagt, det kommer jag nog aldrig att få veta! Kanske hjälper det att skriva av sig lite ;)

Mötet idag gick bra, blev väl precis som vi ville kan man säga. En start, vad som händer sen får vi se.
Händer mycket i våra liv framöver, både spännande, superkul och lite skrämmande... Känns som att det börjar trilla in en massa vuxenpoäng, haha :)

Nu ska jag ta och fixa mig en kopp te och lägga mig i soffan en stund, har varit en hektiskt dag!
Ha're gött!

3 kommentarer:

  1. åhh, va e de för spännande som händer här? giftemål? barn? nyfiken ja :) kram fridha

    SvaraRadera
  2. Haha :) Vi planerar väl typ allt det där i sinom tid, men vi mjukstartar med att gifta oss, nåt som vi bestämde för länge sen men inte riktigt vill gå ut med fullt än... De som vet, de vet kan man säga ;) Kram

    SvaraRadera
  3. haha ja, det där med laktosen brukar man glömma väldigt lätt! Oh kan inte missa å läsa kommentarerna här ovanför ;), spännande spännande...när det e dags så vet jag en grym bröllopsfotograf ;P haha!

    SvaraRadera