tisdag 5 januari 2010

Framtid, vadå??

Hur mycket ska man egentligen planera för framtiden??

Visst är det bra att ha mål, att pensionsspara och tänka på framtiden, men vart går gränsen? Det är ju nu man lever!

Fundera på det medan jag tar hand om min oväntade gäst med lite äkta Gevalia! I'll continue later!

Så, nu är jag tillbaka:p Bättre sent än aldrig;)

Det jag funderar över är hur mycket energi man ska lägga på sin framtid... Självklart ska man drömma och planera mm men man måste ju leva idag i första hand. Jag vill inte sitta gammal och trött utan minnen, och jag vill sannerligen inte leva för framtiden för att sen inse att jag gjort det i onödan!

Jag drömmer förstås om framtiden precis som alla andra, faktum är att jag just nu funderar och planerar en massa för framtiden, men enbart gällande detta år. Jag har massor att se fram emot i år men jag kan ju inte bara leva för det.

Nej, jag vill leva nu, jag vill vara lycklig nu, vad som händer imorgon tar vi då;)

4 kommentarer:

  1. Har följt din blogg ett tag nu å de verkar som du vill och är redo för familjelivet. Du funderar mycke på framtid å barn. vet inte om de e nån slag avundsjuka lr så för du verkar lite avig mot barnfamiljer å så.. e de kanske så att du själv vill så gärna ha barn men din sambo vill vänta!? ta inte illa upp men bara en liten fundering ja har. du verkar iaf ha levt "ditt liv" å e redo för barn, hus.. ja allt de där.. är roligt att följa ditt liv, verkar hända mkt skoj :) god fortsättning!

    SvaraRadera
  2. Hej Lena och tack för din kommentar! Famtum är att vi redan håller på att leta hus och planera för framtiden och är helt överrens om hur vi vill ha det. De flesta av mina vänner har barn och jag har även jobbat på dagis, jag vill ha barn snart, absolut, men jag känner ingen avundsjuka mot de som redab har det, min tur kommer den också;) De flesta av mina funderingar är sprungna ur diskuissoner med de vänner och bekanta som finns i min omgivning, de flesta av dessa diskussioner sker dock med de som inte har barn.

    Tack för att du läser min blogg, välkommen åter!

    SvaraRadera
  3. Hallå där du anonyme lilla fegis;) Ja, vi letar hus, det är väl inge konstigt med det?

    SvaraRadera