lördag 16 januari 2010

Arrrgh**

Blääää! Jag har en riktigt dålig eftermiddag/kväll :( Jag har sån jävla abstinens, vill bara skrika! Rökfri i 14 dagar idag, snusfri 4, det börjar kännas att jag varit utan nikotin ett tag. Känner mig ledsen, arg, trött och har ett enormt sötsug, vilket är väldigt lyckat eftersom jag inte ska äta en massa skräp heller:p

Jag som har världens sämsta självdisciplin tog det suveräna beslutet att sluta med allt inom loppet av 2 veckor, cigaretter, snus, socker och onödiga fetter. Jag har rökt mer eller mindre sedan jag va 12 med några både korta och långa uppehåll, snusat har jag gjort till och från sen jag va 16-17. Godis och skräpmat har jag alltid haft ett gott öga till, även om jag även gillar frukt, grönsaker och "vanlig" mat.
Nu är det alltså färdigt med allt sånt!

På lördagar får vi äta vad vi vill, bara det är med måtta. Idag har vi ätit Flygande Jakob till middag och dessutom fikat mandelkubbar så jag tycker att jag har nått upp till dagens ranson.

Mitt dåliga humör får sig även en rejäl törn av det faktum att vi va och kikade på en kåk idag. Jag har varit lite negativ till just detta hus på grund av läget och hade inge större förväntningar utan tyckte mest det kändes kul att kika.
Naturligtvis fastnade jag pladask för huset på en gång! När jag kom in kände jag bara "wow! här vill jag bo!"... Dessvärre kände inte min sambo likadant :( Såklart!
Så, nu är vi tillbaka på ruta ett, det finns inga fler hus att titta på...

Men fy! Jag måste nog ta o göra mig en kopp choklad eller nåt, kanske minskar suget lite... Nu har jag i alla fall gnällt av mig lite;)

Ha en fortsatt skön helg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar