tisdag 1 december 2009

December...

Ja, nu har december kommit, julens månad :) Och snö har vi fått så nu är det riktigt mysigt! Jag älskar denna månad, i synnerhet här uppe i norr där det finns snö;) Mösker som lyses upp av alla vackra juldekorationer som får en extra kick av den gnistrande snön. Julkänslor och tända ljus, bak och godis kok... För att inte tala om alla förväntningar man har på årets sista månad och alla funderingar inför nästkommande år.

I lördags va det julmarknad här på byn. Jag och älskling gick en runda men vi tyckte inte att det va så mycket att se, mysigt ändå att kika lite. Vi for på Dollar och Granngården och shoppade lite så nu har jag bara 3 små klappar kvar att inhandla.

På kvällen va vi på 25-års kalas, jätteroligt :) Vi va ett helt gäng som överraskade en vän på kvällen, hennes snälla sambos påhitt. Riktigt lyckad kväll med god mat, trevligt sällskap och många intressanta diskussioner.

Söndag blev lugn... Jag gjorde en mindre utflykt på förmiddagen då jag följde med Pelles mormor på adventsgudstjänst i kyrkan, inte riktigt min grej men ändå lite mysigt. Sen gick jag på affären o handlade lite god lunch och lite adventsfika och gick hem till pojke och myste :)

Måndag fick jag inte mycket annat än jobb gjort, ja jag slog in ett par julklappar också men det känns som en gråzon om det räknas eller ej ;)

Jag har tänkt fortsätta skriva mer om mitt "tidigare" liv men uppriktigt sagt har jag inte riktigt ork just nu. Det känns fortfarande som att jag lämnade ut lite väl mycket om mig själv i det förra inlägget, det är inte min grej att vara så intim. Men det kommer en fortsättning, det har jag ju lovat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar