söndag 20 september 2009

Vilket kattliv:)

Nu har han kommit hem, Bosse Liten<3
Jag och Ullis drog en roadtrip tur o retus till Härnösand i fredag. Jag jobbade halvdag o sen käkade vi lunch med Pelle på Saga o sen bar det av. Det va en riktigt rolig dag! Längesen jag o Ullis umgicks sådär, bara hon och jag:)

Vi kom fram till Härsnösand ca 16:30 på eftermiddagen och då satt Gunilla på Öbacka djurhem o väntade med Bosse Liten i famnen. Han har vuxit en hel del sen vi va dit sist men han är fortfarande otroligt liten, det syns att han va väldigt undernärd när som hittade honom, stackarn.

Hur fan kan man lämna ett djur på det viset? Vilka j*vla idioter det finns...

Ullis fastande för en ung dam vid namn Titti, en otroligt söt, sköldpaddsfärgad 2-åring som är ganska skygg. Men om det är nånstans hon kommer att få det bra o bli trygg så är det hos Ullis!

Sen bar det av hemåt... Båda katterna låg i Nisses bur o sov mest hela vägen. Så duktiga de var, inte ett pip!

Väl hemma möttes jag o Liten av en nyfiken Pelle o en mycket nyfiken o fundersam Nisse!
Liten va förstås väldigt rädd men han tydde sig på en gång till Nisse som inte verkade ha så mycket emot det. Nisse tycker nog att Liten är väldigt konstig som är så liten o förskrämd men han är väldigt nyfiken o de leker jättefint. Kul att se att Nisse tar det med sådan ro, han är inte ens sur på mig vilket jag var helt säker på att han skulle va:)

I helgen har vi mest varit hemma o tagit det lugnt, för katternas skull. Bosse Liten är fortfarande rädd när vi rör oss men han äter, sover, leker o går på lådan som vilken pigg kisse som helst o när man tar honom o sätter sig i soffan så myser han kungligt. Han tom spinner ibland:)
Om några dagar bör den värsta rädslan ha gått över men jag tror nog att han kommer att hålla sig undan när det kommer folk för att fira mig på torsdag o i helgen. Men det är ju inte så konstigt! Så mycket nytt som han blir utsatt för just nu så tycker jag att han hämtar sig otroligt fort ändå.

Nej, nu ska jag gå o hämta Liten o kramas med honom en stund:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar