lördag 12 september 2009

Vårrullar, funderingar o lite obligatoriskt lördagsregn

Ja, nu har vi gjort vårrullar för första gången:) Gott som tusan, minsann, haha.
Tyvärr glömde vi att köpa vårrullepapper när vi va i stan så vi köpte vanlig filodeg på ICA istället, det funkar såklart det med men det smakar mer mjöligt. Det va synd, men då vet ju iaf att det blir lyckat nästa gång:)
Det va kul att göra iaf! Jag gör gärna om det. Att vi dessutom är två som hjälps åt gör inte saken sämre;)

Nu till lite funderingar... Jag tycker att det är helt fantastiskt att man inte kan lita på nån! Jag har sagt en sak i förtroende till ett par personer men konstigt nog är det många fler än dem som vet vad det va... Konstigt nog känner folk jag inte träffat eller haft kontakt med på evigheter om.
Inte för att det i detta fall är nån big deal, men det visar ju verkligen att man ska vara försiktig med vad man säger och till vem... Vad det än gäller.
Varför är det så svårt att hålla snattran när man specifikt ber om att det inte behöver komma ut?
Jaja, jag har inte många vänner, det vet jag. Men dom jag har är toppen, er är jag rädd om!

Det har varit bra väder för inomhuspyssel idag, grått, lite regningt och höstruggigt. Ganska mysigt om man inte behöver gå ut;)
Älskling hittade äntligen en förlängningssladd idag så att vi kunde koppla in våra fina konstglaslampor:) Det blev jättefint! O så hängde vi upp alla Åberg-tavlor. Så nu är hallen riktigt mysig, när man kommer in iaf, haha.

Andra funderingar... Jag läste min lilla Linns blogg imorse, måste ärligt erkänna att jag suger på att följa mina kära vänners bloggar;)
Hon skrev om sina bröllopsfunderingar och såna har man ju som tjej, ja, jag har iaf! Jag vill ha en röd tvådelad klänning med svarta detaljer och svart/röd håruppsättning. Jag vill ha en bukett med sammetsröda rosor och jag vill gifta mig i kyskan. Detta är inget nytt, alla som har pratat bröllop med mig känner till detta.
Konstigt nog reagerar ändå många negativt på mina färgval... Varför? Rött är kärlekens färg så vad kan passa bättre, egentligen? Dessutom är det väl upp till mig och min partner hur vi vill ha det. Det får andra bara acceptera...
En annan kul sak i denna diskussion som jag blir lite full i skratt av:) Om jag ska gifta mig med Pelle så vill jag göra det här i Ström, i kyrkan. O det leder till mycket förvåning... Folk tycks tro att jag o Pelle är satanister eller nåt o att vi inte kan gå in i en kyska utan att smälta:) Men det som får mig att le är det faktum att så många tror at jag vill gifta mig i Stockholm eller Blekinge! En gång för alla, jag har ingenting kvar i Mörrum och det skulle dessutom vara katastrof rent praktiskt att gifta sig där. O Stockholm? Jag kommer inte därifrån, remember?

Det är kul att fundera över saker som bröllop och framtid! Jag har som ni vet bestämda idéer om mitt framtida bröllop, kanske ändras dessa o kanske inte! Men det bottnar i att jag funderar mycket på sånt.
Jag funderar även mycket på barn o såna saker. Ja, jag vill ha barn, helst två. En flicka först o sen en pojke, men man kan ju inte alltid få som man vill, hehe. Men jag har inte bråttom... Jag vill ha förutsättningar att kunna ge dem ett bra liv först. När älskling har fått jobb kan man börja fundera över sånt på allvar.
Vart man ska bo och hur, barn mm. Det är inte bråttom, man kan inte returnera den lilla om det händer nåt eller om ekonomin går i stöpet. Man måste klara det även om man är trött o mår skit. O just nu tycker jag, eller ja förmodligen vi, att vårt förhållande inte är redo att ta det steget än.
Så, nu behöver ni inte fundera över det;)

Jahaja, vad ska man hitta på en kväll som denna?
Dags att börja gräva fram nåt att syssla med;)

Have a nice evening!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar