fredag 11 september 2009

Stay...

Med Cradle of Filth (en cover) är just nu en storfavorit hos mig, så otroligt skön! Sitter o lyssnar på spotify just nu o funderar över om jag klarar av att inte färga håret igen... Det är ju så länge tills jag ska till frisören igen (5 nov) o jag vill färga nu, nu nu;) Men jag får väl fortsätta roa mig med min lugg tills dess...

Tänker på min chef... Stackarn har spenderat dagen med att begrava sin morfar.
Jag beundrar min chef för att han orkar med all skit han får stå ut med. Alla elaka skriverier och personliga påhopp i lokaltidningen utanpå allt med hans morfar och i detta ska han driva företag med ett helt gäng anställda. Det må va ruggigt tufft!

Oh, nu vart det Lacuna Coil, Daylight dancer:) Mycket bra finns det på spotify!

Ja, då va det helg igen... Ska testa göra vårrullar imorrn, det ska bli riktigt kul:) O på söndag ska jag göra egen pasta på dinkel, det blir lasagne. Goumethelg, haha.
Men förutom det har vi inga planer alls... Känns som att helgerna bara seglar förbi, man hinner inte riktigt reagera på att man är ledig så är det måndag igen.
Jag har blivit så himla dagvill på sistone, vaknar på morgonen o vet inte vilken dag det är. Igår vaknade jag o trodde att det va måndag, weird... Men veckorna blir iaf kortare när det är åt det hållet;)

Nästa fredag ska jag o Ullis åka o hämta lilla Bosse, den lilla svarta kissen jag o älskling ska ta från Öbacka Djurhem o Härnösand. Det ska bli jättekul:) Undrar hur Nisse kommer att reagera..
Önskar att man kunde hjälpa fler stackars djur, men man kan ju inte ta dem bara för att, man må ju kunna ta hand om dem också.

Saknar min musik... Lyssnar nästan ingenting längre. Så nu har jag bestämt att jag ska avsätta tid för det! Minst en halvtimme varannan dag ska jag lyssna, o sjunga om jag känner för det.
För mig är det terapi att lyssna på musik o sjunga. Jag blir glad av det, så att jag inte gjort det så mycket senaste året förvånar mig. Med tanke på hur jag har mått så borde jag verkligen ha lyssnat mer... Men, men, nu tänker jag iaf hitta tillbaka till min mp3 och återuppta det största intresse jag någonsin haft!

Att jag inte har lyssnat så mycket på musik beror på många olika saker. När jag blev tillsammans med Pelle och började vara mycket hos honom över nätterna och så glömde jag liksom bort det. Jag tog mig inte tiden på samma sätt. Visst har jag lyssnat på musik, men inte i närmelsevis lika mycket som jag gjort förut. Jag har alltid lyssnat på musik minst ett par timmar om dagen (i snitt) så det känns faktiskt konstigt att det har hamnat i skymundan.
Det r inte Pelles fel, han lyssnar också mycket på musik, det är nog mer det att jag har spenderat min tid mer med honom och när han har spelat (WoW) så har jag tittat på tv, tagit ett bad eller plockat lite i lägenheten. Det är mest i bilen jag har lyssnat o nu när vi är 2 på alla längre resor så blir inte heller det på samma sätt som innan.
Jag antar att man kan säga att jag har mått så pass mycket bättre sen vi blev tillsammans att mitt behov av musik inte har varit lika viktigt.

Men nu jävlar har jag hittat hem;) Haha:) Nu när allt har blivit lite mer vardag och nykärleken har gått över i något mer substantiellt så hittar man tillbaka till de intressen man haft innan och som är viktiga. That's the way life goees;)

Kul brytning det vart i lurarna, från Cradle, Lacuna Coil och sonic syndicate till Elaine Paige med Nobody's side (ur musikalen chess). Haha, musikaliskt schitzofren;)

Nej, nu ska jag ta o diska o sen avnjuta ettt bad!

Have some nice Fredagsmys, hihi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar