söndag 13 september 2009

Snart 27...

Oj, oj, oj.. Jag fattar inte! Känner mig som 22 ju... Men, tiden går och snart fyller jag 27. Bara 3 år kvar till 30, gulp:/
Jag är inte "rädd" för att bli äldre, men jag begriper inte vart åren tar vägen. Det känns som att jag inte riktigt hinner med.
Om någon hade frågat mig för 10 år sen vad jag trodde att jag skulle göra idag så hade jag svarat att jag skulle vara gift, bo i villa o ha ungar, vovve o volvo. Men så är det inte, minsann;) Jag har det så bra som jag bara kan ha det. Jag har ett bra jobb med bra inkomst, en underbar sambo o en sjysst bil som jag kan ha i många år. Bor visserligen i en tvåa, men vi behöver inte mer just nu.
Jag undrar hur man skulle se på sig själv om man som i den där reklamen kunde hälsa på sig själv som äldre, det skulle jag vilja testa!
Hur mycket är det i livet som inte blir som man tänkt sig? Jag tror att det är det mesta faktiskt men det skulle va kul att få tjuvkika i facit:)

Ja, så, den 24 september smäller det... Då blir det smörgåstårta o om jag orkar baka så bjuds det på nå go'fika:) Mockarutor är förstås obligatoriskt på mib födelsedag, hihi.

Hoppas på att kunna fira med lite vänner också, kanske på lördagen, käka nån god middag, dricka lite öl /vin och bara umgås. Vi får se hur det blir, vill ju att Linn och Fredrik ska kunna komma så det blir en helg som passar dem. O så vill jag förstås att Ullis o Andreas ska haka på:)
Som sagt, vi får se hur, vad och när det blir...

Söndagar... De är ganska trista.. Kanske för att man vet att det ska jobbas imorrn, kanske för att man sällan gör något speciellt eller kanske för att halva landet är stängt o igenbommat. Trista är de iaf, så mycket vet jag! Idag ska vi eventuellt iväg o hälsa på ett par bekanta, det vore nice att umgås med dem en stund. O så ska jag ju göra egen dinkelpasta idag o förhoppningsvis ska den resultera i en lasagne. Hoppas det blir gott:)

Nu ska jag iaf gå o duscha...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar