fredag 4 september 2009

Underbara september...

Nu är vi alltså inne i årets vackraste månad! Jag gillar september, inte bara för att jag fyller år;) utan för att det oftast är fint väder, soligt och ganska varmt (med stort undantag för idag!) och för alla vackra färger. Övergången från sommar till höst är fantastisk!
Jag brukar gå ut och ta en promenad på lunchen för att få lite dagsljus och igår va det så otroligt vackert ute att jag inte riktigt ville tillbaka in och sätta mig framför en dator igen;)
Hösten är fin, så länge det är bra väder så är det otroligt vackert överallt. Och lilla Flata är ett fint samhälle, ett samhälle som klär bra i höst. Det är så mysigt att strosa omkring runt byn, förbi kyrkan och ner runt "Hempan" när det är som det var igår. Hoppas att det kommer fler sådana dagar:)

HUvudvärken håller sig envist kvar, 3 veckor nu:( Träffade en sköterska i onsdags och tog prover, vilka alla va bra. Träffade en läkare idag som klämde och kände lite och gav en kortare intervju, misstänkt migrän av det värre slaget. En elak och envis migrän som bara kan avhjälpas med starka receptbelagda mediciner, som kostar multum! Givetvis va de tabletter jag skulle ha slut på apoteket och kommer in efter helgen men för att klara mig tills dess fick jag en billigare "kopia" av Immigran, även den svindyr:P
Tog en tablett när jag kom tillbaka till jobbet och det visar sig att den här typen av tabletter har en massa elaka biverkningar, som jag givetvis ska få en släng av. Illamående, kortvarig spränghuvudvärk (den släppte dock efter ca 1,5 timme), yrsel, darrningar och diverse annat skoj. Men jag härade ut och vi fick alla glädjen att stänga ner och gå hem kl 15,30 för att vi klarat så bra budget den här veckan:)
Återstår nu att se hur man kommer att må av de andra tabletterna:P
Nu är ju inte det här medicin man tar i förebyggande syfte så förhoppningsvis ska jag inte behöva prova dem än på ett tag. Fast som det känns just nu så kommer jag nog att tvingas ta en direkt på måndag...
Ska även få terminalglasögon för att förebygga samt kolla ögontrycket för att utesluta grönstarr.

Jaja, inge kul att läsa om sånt!
Händer inte så mycket värt att skriva om här just nu... Ska till stan imorrn och storhandla och sedan träffa mormor som är på besök hos sin syster. Mormor bor, för er som inte redan vet, i Sthlm men är uppvuxen på Frösön. Hon har en lillasyster som bor utanför Brunflo.
Ska bli kul att träffa dem och att presentera Pelle för Ruth (gammelmoster).

Linn är hemma över helgen(YEY!!) så jag ska försöka träffa henne en stund också.
Utöver det väntar jag mest på månadens happenings som frisörbesök, hämta lillkissen i Härnösand (Bosse ska han få heta), massage och födelsedagen:)
Utöver det hoppas jag på nån go mysfika med Ullis, nån mysig filmkväll med farliga gosaker, eventuellt Maries tupperware-party och mer fina soldagar.

Nej, nu ska jag ta o ge mig här innan huvudet kör igång med sprängvarningar igen.
Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar